SINC en Samsung zetten jong-ondernemerschap op de kaart met tech- en innovatiefestival ‘Future Entrepreneurship’

Antwerpse studenten slaan de handen in elkaar met Samsung voor het grootste ​ tech- en innovatiefestival van de Benelux. Tijdens de zesde editie van ‘Future Entrepreneurship’ krijgen jongeren een sneak peek in de toekomst van ondernemen met interactieve keynotes en panels. Meer dan 15 sprekers waaronder Lightyear CEO en AB Inbev CIO delen er volgende week hun toekomstvoorspellingen. Vanuit de Waagnatie spreken ze er over hot topics zoals elektrische mobiliteit, digital advertising en de Metaverse.

ONDERNEMERS UTOPIE

Op woensdag 20 en donderdag 21 april is het zover: studentenvereniging SINC organiseert dan voor het zesde jaar op rij het tech- en innovatiefestival ‘Future Entrepreneurship’. Wat vorig jaar een digitaal event was, wordt dit jaar een tweedaagse fysieke editie. Sprekers van over heel Europa verzamelen er om hun geheimen te delen over de toekomst van technologie, innovatie en creatie. Daarmee wil SINC aantonen dat ondernemerschap geen utopie is, een boodschap waar voorzitter Max Smeets mee voor pleit: “Met Future Entrepreneurship willen we jongeren motiveren om aan de slag te gaan met hun ambities, want iedereen kan ondernemersdromen waarmaken met de juiste mindset.” Ook Samsung is ervan overtuigd dat jong ondernemerstalent cruciaal is in de toekomst van technologie. Daarom staat het ambitieuze studenten maar al te graag bij met innovatieve technologie.

VAN LAB GEKWEEKT VLEES TOT VIRTUAL REALITY

Al bijna 2000 young professionals bemachtigden hun gratis ticket om zich te laten inspireren door de toekomst van ondernemen. Host Lauren Versnick verwelkomt er sprekers van grote corporates maar ook van startups en scale-ups met als partner in crime haar Galaxy Tab S8. Benieuwd naar de toekomst van nieuwe wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen? Dat ontdek je op dag één tijdens ‘Tech & Innovation’. Zo komt Lightyear-CEO Lex Hoefsloot er over elektrische mobiliteit spreken en vertelt Daan Luining, co-founder van Meatable, over lab gekweekte hamburgers. Voor ieder wat wils dus!

Dag twee, ‘Creative innovation’ belooft dan weer een heleboel inspiratie. Yondr co-founder Pieter Van Leugenhagen gaat er samen met Samsung dieper in op immersive media en accenture Strategy Lead pitcht er de toekomst van de Metaverse. Op zoek naar een nieuwe carrièrekans? Tijdens de Future Fair staan tot slot meer dan 40 bedrijven klaar om te netwerken met jong talent. Daar kunnen de jongeren kennismaken met innovatieve Samsung producten zoals de Galaxy Tab S8, een must have voor elke ondernemer. Zo inspireert Samsung de deelnemers om ook thuis aan de slag te gaan met hun verworven kennis.

ONDER ANTWERPSE SAMSUNG VLEUGELS ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​

Voor de twee dagen aan toekomst animo rekenen de SINC-studenten op de steun van Samsung.

Daarmee stimuleert Samsung de jonge talenten om hun meest ambitieuze dromen achterna te gaan. Ook Stad Antwerpen zet haar schouders mee onder het ondernemersverhaal. Dat doet ze met een bijdrage vanuit het stadsmarketingfonds, waarmee de stad projecten financieel ondersteunt die haar (inter)nationale uitstraling versterken. Ook SINC zelf ontvangt jaarlijks een werkingstoelage van de stad. ​

Future Entrepreneurship start op woensdag 20 april om 19.00 en zal tot en met donderdag 21 april young professionals verwelkomen. Inschrijven doe je via de website

Feline Lieben

Communication Advisor, oona

Persberichten in je mailbox

Over Samsung

Over Samsung Electronics

Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Samsung is toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets,  huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen. Om meer te ontdekken of de laatste nieuwtjes, artikels en persmaterialen te lezen, bezoek de  Samsung Newsroom en blog  Explore.